Paradajková quinoa z panvice

Ako tak pozerám, dovolenky sa už začali v plnom prúde. Ja zatiaľ sedím doma na terase, občas si odskočím k susede do bazéna a ešte uvidím, kam ma najbližšie týždne povedú.

So začiatkom prázdnin ma však premkla letná náladička, a tak som stvorila tento recept. Pripomína mi totiž naše typické rodinné dovolenkové varenie – minimum ingrediencií a všetko ideálne v jednom hrnci alebo panvici, pretože viac vybavenia štúdiová kuchynka aj tak neponúka.

V záhrade natrhané bylinky, slnko a konečne poludňajšia pohodička, zatiaľ čo malý Doduško spinká. Mimochodom, použila som oregano, pretože ho tento rok máme toľko, že si ho už budeme dávať asi aj do čaju. Samozrejme však, že úžasnou bazalkou nikdy nič nepokazíte. A ak k tomu prihodíte aj nejaké morské príšerky máte vyhrané!

Processed with VSCO with a6 preset

Tak som si teraz aspoň naboso vybehla do záhrady a tvárim sa, že v diaľave už vidím more. 😀

Potrebujeme:

  • 1 hrnček  SOS quinoy
  • 1 plechovka paradajok (alebo 4 čerstvé)
  • 1 červená cibuľa
  • 3 strúčiky cesnaku
  • 5 cm sušenej morskej riasy Wakame alebo Kombu
  • 1 ČL himalájska soľ
  • čierne mleté korenie
  • extra panenský olivový olej
  • čerstvé bylinky (použila som oregano)

Processed with VSCO with a6 preset

Postup:

Quinou uvaríme podľa návodu v pomere 1:3 (1 diel quinoy a 3 diely vody). Vodu so soľou, riasou aj quinoou privedieme k varu, 10 minút zakryté povaríme a potom ešte 5 minút necháme dôjsť pod pokrievkou.

Na panvici rozohrejeme olej, opečieme nadrobno nakrájanú cibuľu a cesnak, pridáme na malé kocky nakrájané paradajky a pár minút to všetko nezakryté pražíme.

Pridáme nadrobno nakrájanú riasu a quinou, všetko spolu premiešame a ešte chvíľku pražíme. Sporák vypneme, prihodíme nakrájané bylinky a premiešame. Naložíme na tanier a na záver dozdobíme čerstvými lístkami oregana alebo bazalky.

Processed with VSCO with a6 preset

 

2 thoughts on “Paradajková quinoa z panvice

Pridaj komentár

