Hrnčekové quinoa čoko muffiny

V záhrade sa nám červenajú šťavnaté jahôdky a ja si nedokážem predstaviť na svete dokonalejšiu kombináciu ako spojenie jahôd a čokolády. A presne v tomto duchu včera vznikol tento recept – proste som mala neuveriteľnú chuť mlsať!

Aby som však pri tom nemala až také výčitky, tak som veľkú časť múky (hoci celozrnnej, ale aj tak) nahradila mletou quinoou, ktorá v súčasnej dobe slávi úspech ako superpotravina a je známa dlhým radom zdraviu prospešných vlastností.

Výsledok vidíte sami – mala som čo robiť, aby mi tento jeden kúsok zostal aspoň na fotenie. 😀

Processed with VSCO with a6 preset

Potrebujeme:

  • 1 hrnček celozrnnej špaldovej múky
  • 1 hrnček SOS quinoy
  • 1 hrnček trstinového cukru
  • 1 hrnček filtrovanej vody
  • 1/2 hrnčeka oleja
  • 1 domáce vajce
  • 1 KL sódy bikarbóny
  • 2-3 PL kakaa
  • jahody alebo iné ovocie
  • kúsok nasekanej čokolády

Processed with VSCO with a6 preset

Postup:

Vo veľkej miske metličkou vymiešame vajíčko s cukrom, pridáme vodu a poriadne dopenista vymiešame. V mlynčeku na mak najemno rozomelieme zrniečka quinoy (ja používam malý elektrický mlynček na kávu).

K vajíčku s cukrom pridáme rozomletú quinou a preosejeme múku zmiešanú so sódou bikarbónou. pridáme kakao a olej a poriadne premiešame.

Vytvoreným cestom naplníme formu na muffiny. Do stredu každého muffinu zapichneme jednu jahodu a posypeme nasekanou čokoládou. Pečieme na 180 stupňoch zhruba 23 minút.

Pridaj komentár

