Vitamínmi nabitý kelový smoothie

Už je to pomerne dávno, čo som tu pridala nejakú smoothie inšpiráciu, čo je škoda, keďže si ju dopriavame každý deň hneď zrána, respektíve kedy mi to náš Krpi dovolí. :))

Ešte na jar som nám do skleníčka vysadila niekoľko priesadok kučeravých kelov – červených aj zelených. A môžem vám povedať, že túto voľbu naozaj všetkým vrelo odporúčam. Nielen kvôli jedinečnému obsahu látok, čo z neho robí našu domácu supermegapotravinu (o čom sa dočítate nižšie pod receptom), ale aj kvôli tomu, že nám takto krásne rodí a dodáva nové a nové lístočky počas celej sezóny. Proste o zásobu zelene do smoothie a polievočiek je postarané! A navyše, v obchodoch ho nenájdete..

Potrebujeme:

  • banán
  • hruška
  • 3 listy kučeravého kelu
  • 1 vetvička medovky
  • 1 vetvička mäty
  • 400 ml filtrovanej vody

Processed with VSCO with a6 preset

Postup:

Všetko spolu v mixéri rozmixujeme do hladka.

Ďalšie variácie:

Processed with VSCO with a6 preset

Kučeravý kel má veľké množstvo vitamínov, mine­rálnych látok a stopových prvkov. Porcia o množstve 100g obsahuje odporúčanú dennú dávku vitamínu C na posilnenie imunity. Kel má toľko vápnika ako dva poháre mlieka. V koncentrácii kvitamínu A je neporaziteľný – má ho štyrikrát viac ako brokolica, šesťkrát viac ako hrášok a štyridsaťkrát viac ako zeler. Vitamín A je najdôležitejší ochranca imunity slizníc, pôsobí ako takzvaný transkripčný faktor genetických signálov, ktoré zabezpečujú vitalitu, optimizmus a dynamiku. Kel kučeravý obsahuje všetky vitamíny skupiny B (okrem B]2), mimoriadne veľa biotínu (vitamín krásy na pleť a vlasy) a obsahuje azda najviac vitamínu E spomedzi všetkých druhov zeleniny. Vitamín E je účinným ochrancom buniek pred vplyvom voľných radikálov. Kel teda dokázateľne spomaľuje proces starnutia a omladzuje organizmus.

Kučeravý kel má vysoký obsah vlákniny, ktorá pomáha odstraňovať tráviace problémy. Detoxikuje črevá a odstraňuje zápchu, rýchlo regeneruje sliznice čriev. Chráni bunky pred vplyvom voľných radikálov, zastavuje procesy starnutia v organizme a znižuje hladinu cholesterolu a koncentráciu tukov v krvi. Ak trpíte osteoporózou, mali by ste kel zaradiť do svojho jedálneho lístka aspoň dva razy do týždňa.

 

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s