ŠALÁT Z PARADAJOK A VŇATÍ

Môj starší receptík, ale veeeeľmi dobrý a najmä ako stvorený na leto a úrodu zo záhradky. Tento šalát mi s obľubou pripravuje môj najdrahší. Recept bude navyše známy všetkým tým, ktorí sa už zúčastnili niektorého z mojich kulinárskych workshopov alebo vlastnia druhé vydanie magazínu Magaseen 02-2014. My doma ho zbožňujeme! 🙂

POTREBUJEME:

  • cherry paradajky
  • petržlenovú vňať
  • pár strúčikov cesnaku
  • 1 PL umeoctu alebo citrónovej šťavy
  • 1 PL extra panenského olivového oleja
  • štipku himalájskej soli
  • štipku čierneho korenia alebo kardamónu
  • 1 PL sušeného Gonseenu (vysušený zvyšok po výluhu detoxikačného čajíka Gonseen spoločnosti Dr. Nona), ak ho nemáme, tak tento bod vynecháme

IMG_8362

POSTUP:

Cherry paradajky nakrájame, vňať a cesnak nasekáme na drobno, pridáme zvyšné ingrediencie, jemne premiešame a necháme aspoň 5 minút odstáť, aby paradajky mohly pustiť šťavu a navzájom sa premiešali chute.

PS: Tento konkrétny šalátik na fotke som ešte obohatila o namočené nelúpané mandle. Vynikajúci však je, keď k nemu pridáte aj nakrájané avokádo.

IMG_8379

Petržlenová vňať má vysoký podiel účinných látok, ktoré silne zvyšujú vitalitu a zdravie človeka. Má obrovský pomer živín, ktoré majú všetky pozitíva pre trávenie, imunitu, vylučovanie a vôbec na celý organizmus. Konzumácia petržlenu je dobrý spôsob, ako získať viac zdravých minerálov, pretože je v ňom obsiahnutý vápnik, draslík, mangán a železo, ale hlavne meď a zinok, ktoré predstavujú dôležitú zložku, zachovávajúcu zdravú kožu a zmierňujúcu pigmentové škvrny. Petržlen má silné močopudné a dezinfekčné vlastnosti a je viac než dobrým pomocníkom pri zápaloch močových ciest a pri problémoch s močovými kameňmi. Petržlen výrazne zlepšuje chuť do jedla a trávenie, pretože podporuje vylučovanie žlče. Ak vás trápia kruhy pod očami, malo by pomôcť na lačný žalúdok dobre požuť niekoľko vetvičiek petržlenovej vňati.

Paradajky obsahujú vitamín A, B, E a C. Pravidelná konzumácia paradajok pôsobí ako prevencia srdcovocievnych chorôb. Dôležitý je obsah bioflavonoidov, ktoré majú antioxidačné vlastnosti, posilňujú kapiláry a pôsobia antiskleroticky a protizápalovo.
Paradajky znižujú obsah cholesterolu v krvi, podporujú jeho vylučovanie z organizmu, mierne znižujú krvný tlak, zvyšujú imunitu organizmu, podporujú prácu pečene, čistia krv a vyplavujú toxíny. Ppodporujú vylučovanie žalúdočných štiav a zlepšujú trávenie, odporúčajú sa pri poruchách látkovej výmeny a chorobách žalúdka a čriev. Regulujú prácu obličiek, zlepšujú močenie, podporujú tvorbu semena, napomáhajú obnove buniek a majú priaznivé účinky na pleť.

 

Avokádo obsahuje kvalitné mastné kyseliny a vysoký podiel tuku, ale toho prospešného. Je vo všobecnosti známe, že ak v našej strave nahradíme nasýtené tuky nenasýtenými (ktoré v avokáde výrazne prevažujú) znížime tým množstvo cholesterolu v krvi a vo všeobecnosti znížime pravdepodobnosť výskytu srdcovo-cievnych ochorení. K jeho plusom patrí aj vyvážené zloženie bielkovín, vitamínov a minerálnych látok a jeho obsah lecitínu a medi, ktorá je nevyhnutná na tvorbu červených krviniek. Obsahuje veľa vitamínu B6, E, C, železo, magnézium, fosfora a k tomu viac draslíka ako banány. Avokádo neobsahuje žiadny cholesterol ani sodík. Odporúča sa aj pre tehotné ženy a dojčiace matky, pretože je ideálnym zdrojom bielkovín. Avokádo je ovocie, ktoré majú povolené aj cukrovkári, pretože pomáha znižovať hladinu cukru v krvi.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s