Čerešňová / ovocná #raw koža

Tak ako asi všetci foodblogeri sveta, aj ja som túto sezónu nadobro prepadla ovocným kožkám (aj keď ten názov neznie príliš lákavo). Jahodová je klasika a recept na ňu má na blogu skoro každý. Tiež som ju skúšala a môžem len potvrdiť – je geniálna. Ale vyskúšali ste už aj čerešňovú?

Pokiaľ máte veľké množstvo čerešní a už neviete čo s nimi, skúste si napríklad vyrobiť zdravý domáci pečený čaj alebo ich takto odkôstkovať a nasušiť. Získate tým dokonale zdravé 100% ovocné “želé cukríky”.

Potrebujeme:

  • 1 kg čerešní alebo iného ovocia (jahody, marhule, čučoriedky, maliny, ..)
  • v prípade kyslejšieho ovocia môžeme pridať med

Postup:

Čerešne opláchneme, odkôstkujeme, hodíme do mixéra a dôkladne rozmixujeme dohladka. Zatiaľ si pripravíme 2 plechy, ktoré vystelieme papierom na pečenie. Čerešňové pyré na ne rovným dielom vylejeme. Párkrát potrasieme a pobúchame plechom, aby sa nám pyré rovnomerne rozlialo po celej dĺžke plechu.

Rúru si predhrejeme na 50 stupňov na teplovzdušnej funkcii a pri jemne otvorených dierkach sušíme cca. 6 hodín. Keď je pyré vysušené, ale nie presušené (ak by bolo, treba ho len jemne poprášiť vodou), kožu aj s papierom na pečenie nastriháme na požadovené rozmery a opatrne z nich stiahneme papier na pečenie.

Môžeme stočiť do roliek a pochutnávať si alebo nastrihať na malé kolieska či naplniť ako palacinky.

Processed with VSCO with a6 preset

Čerešne bsahujú betakarotén rovnako ako mrkva, a preto sa odporúčajú konzumovať počas pobytu na slnku. Osviežia a zabránia bolesti svalov i kĺbov po športe. Čerešne obsahujú antokyány, ktoré majú protizápalové a protikŕčové účinky, znižujú horúčku a chránia srdce a cievy pred poškodením cholesterolom. Sú výrazným antioxidantom, chránia pred voľnými radikálmi, rakovinovým bujnením a dokážu naštartovať imunitu. Pomôžu jej bojovať proti množeniu vírusov a baktérií. Vďaka vitamínu C pomáhajú rýchlejšie hojiť rany, popáleniny, dokonca aj krvácajúce ďasná. Odporúčajú sa pri zápaloch močového mechúra alebo zápche.
Čerešne obsahujú 80 percent vody a pektín, ktorý podporuje trávenie a vyvoláva pocit sýtosti. Preto sú vhodným doplnkom pri redukčných diétach.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s